La collana vuole essere la sede per pubblicazioni, anche brevi purché incisive, che offrano analisi filosofiche sofisticate di aspetti della cultura giuridica contemporanea. Pubblicherà opera in lingua italiana e in altre lingue comunitarie. Si rivolge ai cultori del diritto, siano essi teorici o pratici, come pure ai profani bramosi di apprendere i riti e le mitologie del giuridico.

The series aims at being the publishing place for essays, even brief ones if path braking, providing philosophically sophisticated analyses of contemporary legal culture. It will publish essays in Italian and other major European Languages. The target of its books will be both legal theorists and practicing lawyers, as well as any profane wishful to be instructed into the rituals and mythologies of the Law.

Responsabile Collana: Prof. Pierluigi ChiassoniProf.ssa Maria Cristina Redondo NatellaProf. Giovanni Battista Ratti

Comitato Scientifico:

• Prof. Manuel Atienza (Universidad de Alicante)
  • Prof. Mauro Barberis (Università di Trieste)
  • Prof.ssa Veronique Champeils-Desplats (Université Paris Ouest)
  • Prof. Pierluigi Chiassoni (Università di Genova)
  • Prof. Paolo Comanducci (Università di Genova)
  • Prof. Michael Karlsson (Emerito Università dell’Islanda)
  • Prof. Eric Millard (Université Paris Ouest)
  • Prof. Riccardo Guastini (Emerito Università di Genova)
  • Prof. Stanley L. Paulson (Emerito University of Kansas) (Università di Genova)
  • Prof. Juan Ruiz Manero (Universidad de Alicante)